Mail verzonden op
31-8-2008
Beste
collega,
In onze
vorige mail, van 31 juli, kondigden we aan terug te zullen komen op de
commotie rond PsyQ. We hebben daar tot nu toe mee gewacht vanwege de
vakantieperiode en omdat we wisten dat er nog een artikel in de Volkskrant zou
komen. Nu het einde van de vakantieperiode daar is en ook het artikel in de
Volkskrant is verschenen, wordt het tijd jullie te mailen.
In de
afgelopen weken hebben zowel NRC Handelsblad als De
Volkskrant aandacht besteed aan PsyQ. Tevens verscheen in NRC
Handelsblad een reactie van Jan Derksen. In de bijlage treffen jullie deze
artikelen aan.
Met name
het artikel in NRC Handelsblad van 19 juli heeft nogal wat stof doen opwaaien.
Velen lazen het als een infomercial van PsyQ waarin een
misleidende voorstelling van zaken werd gegeven. Wat je er verder
inhoudelijk ook van vindt, de commotie rond PsyQ laat goed zien waar
marktwerking toe leidt. Het streven om het marktaandeel te vergroten
vertaalt zich in een enorme profileringsdrang. Collega-instellingen
waarmee vroeger werd samengewerkt, worden nu afgekraakt. En de patient is
de dupe, zoals Jan Derksen terecht schrijft.
Intussen
zijn wij druk bezig met het opzetten van onze website, die als doel
heeft het bieden van informatie en inspiratie voor al die
collega's die willen opkomen voor hun vak. Jullie horen hier op korte
termijn meer over.
Met
vriendelijke groet,
Fred Leffers, Thijs Emons en Co Klaver
Bijlagen: